Περνάει καλά στο σχολείο;

Όταν ένα μικρό παιδί πηγαίνει σχολείο, η ερώτηση που ταλανίζει, συχνά, τους γονείς είναι αν περνάει καλά εκεί. Τι να κάνανε σήμερα; Πώς περνάει άραγε την ώρα του; Κλαίει; Μήπως χτύπησε; Παίζει με τους φίλους του; Ακούει την κυρία; Όλα αυτά τα ερωτήματα, και άλλα τόσα, προσπαθούμε να τα απαντήσουμε με το που το πάρουμε από το σχολείο. Όσο κι αν εμείς, όμως, επιδιώκουμε να μάθουμε πράγματα για την μέρα του, το πιο πιθανό είναι να πάρουμε την απάντηση «Καλά.».

Η ερώτηση «Πώς τα πέρασες σήμερα;» μπορεί να φαίνεται απλή, αλλά για τα παιδιά είναι περίπλοκη, για αυτό και, συνήθως, επιλέγουν να απαντήσουν μονολεκτικά ή και, πολλές φορές, καθόλου. Πιο συγκεκριμένα, οι συχνές ερωτήσεις όσον αφορά το σχολείο, μπορεί να εκλαμβάνονται ως πιέσεις από το παιδί για να πει κάτι καλό. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να το βομβαρδίζουμε με ερωτήσεις. Αντιθέτως, μπορούμε να το αφήσουμε να έρθει να μας μιλήσει όποτε το ίδιο νιώσει άνετα. Έτσι, δημιουργούμε ένα ήρεμο περιβάλλον για συνομιλία, καλλιεργώντας, ταυτόχρονα, την εμπιστοσύνη.

Ακόμη, είναι σημαντικό να δίνουμε χρόνο στο παιδί, για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που προκύπτουν καθημερινά. Ο εγκέφαλός του προσπαθεί να διαχειριστεί όλα τα ερεθίσματα της μέρας, γεγονός που το δυσκολεύει στο να τα επικοινωνήσει άμεσα με λόγια.

Επιπλέον, η παρατήρηση της συμπεριφοράς του παιδιού, μπορεί να μας δείξει πολλά πράγματα από την διάρκεια της ημέρας του. Αφού ένα παιδί προσαρμοστεί στο σχολικό πλαίσιο, αν δεν περνάει καλά, σίγουρα θα υπάρξουν «κινήσεις» που θα δείξουν ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες. Επίσης, παρατηρώντας τον τρόπο που παίζει ή μιλάει, θα δούμε ότι προβάλει την καθημερινότητά από το σχολείο ή και από το σπίτι. Σχετικά με τον τρόπο που μιλάει, αν χρησιμοποιεί νέες εκφράσεις που δεν χρησιμοποιούμε εμείς στο σπίτι, καταλαβαίνουμε ότι προέρχονται από το σχολείο.

Οφείλουμε να θυμόμαστε ότι ένα παιδί μιλάει καλύτερα με πράξεις παρά με λόγια. Μέσω της παρατήρησης, λοιπόν, των κινήσεων του παιδιού και κρατώντας, ταυτόχρονα, ανοιχτή επικοινωνία με το σχολείο, θα καταφέρουμε να πάρουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε.

Τέλος, δεν πρέπει να απογοητευόμαστε όταν το παιδί δεν θέλει να μας μιλήσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι μας απορρίπτει. Απλά θέλει χώρο και χρόνο και όλα θα πάνε καλά!

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Ελισάβετ Παναγιωτίδου

Λογοθεραπεύτρια

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

“Εκπαίδευση Τουαλέτας”