Ο ορός πραγματολογία προέρχεται από την ελληνική λέξη «πράγμα» δηλαδή κάτι υπαρκτό, με τον ορό αυτό ορίζεται η επιδέξια επικοινωνία μέσω της ικανότητας του ατόμου να μπορεί λέει το σωστό πράγμα, με το σωστό τρόπο, στο σωστό τόπο και χρόνο, όπως αυτό ορίζεται από την κοινωνική ομάδα. Η πραγματολογία εξετάζει την χρήση της γλώσσας ως κοινωνική πράξη, ως κατάλληλη συμπεριφορά και ως επικοινωνιακή πρόθεση. Οι πραγματολογικές δεξιότητες αφορούν στην χρήση της γλώσσας στο επικοινωνιακό πλαίσιο. Οι δυσκολίες στις πραγματολογικές δεξιότητες αφορούν στην έκφραση της επικοινωνιακής πρόθεσης, το χειρισμό της συζήτησης, την προϋποτιθέμενη γνώση και τις κοινωνικές γνώσεις. Συνοδεύονται από: εμμονές, ιδιοσυγκρασιακό στυλ, έλλειψη ευγενείας, ντροπαλότητα, μη ευελιξία, έλλειψη συνεργασίας, έλλειψη ενσυναίσθησης, έλλειψη γνώσεων για τη θέση και το ρόλο κάποιου, έλλειψη σεβασμού, αδιαλλαξία, δυσπιστία, επιθετικότητα, δειλία, ροπή στο πείραγμα, ζήλια και υπερβολική εξάρτηση(MacKay & Anderson 2002). Οι πραγματολογικές δυσκολίες μπορεί να συνυπάρχουν με νευρολογικές ασθένειες, ψυχιατρικές καταστάσεις, γνωστικές και γλωσσικές δυσκολίες και ανωριμότητα. Η αξιολόγηση των πραγματολογικών δεξιοτήτων δίνει σημαντικές πληροφορίες στη διαγνωστική διαδικασία και χρησιμοποιείται για τη διαφοροδιάγνωση των διάχυτων διαταραχών της ανάπτυξης από άλλες αναπτυξιακές διαταραχές.
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
- Λογοθεραπεία
- Αυτισμός ΔΑΦ
- Αρθρωτικές Διαταραχές
- ΔΕΠ/Υ
- Παιδική Δυσαρθρία – Δυσπραξία
- Διαταραχές στη ροή της ομιλίας
- Φωνολογική Καθυστέρηση
- Ειδική Γλωσσική Διαταραχή
- Νοητική Υστέρηση
- Βαρηκοΐα – κώφωση
- Διαταραχές χρήσης της γλώσσας
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Διαταραχές στη σίτιση
- Διαταραχές Φωνής
- Νευρογενείς διαταραχές και σύνδρομα
- Εγκεφαλικά επεισόδια – αφασίες
- Επιλεκτική Αλαλία
- Εργοθεραπεία
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ειδική Διαπαιδαγώγηση
- Συμβουλευτική
- Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.)
- Ομάδες Εκπαίδευσης Γονέων
- Τηλε-θεραπείες
- ΔΙΑΓΝΩΣΗ
- ΘΕΡΑΠΕΙΑ
- ΟΙ ΧΩΡΟΙ
- ΑΡΘΡΑ
Άρθρα
- Η λειτουργία της αντίληψης
- Οι ζωγραφιές των παιδιών ως τρόπος έκφρασης συναισθημάτων
- Πως να μάθει το παιδί να οργανώνεται
- Ο ρόλος του πατέρα στην ανάπτυξη των παιδιών
- Μακάρι να είχα άλλους γονείς
- Αυτορρύθμιση Συμπεριφοράς
- Επιβραβεύοντας τη Θετική Συμπεριφορά
- Τα Κοινωνικά Στάδια του Παιχνιδιού
- Βοήθεια από Ειδικό, Πότε και Γιατί!
- Πως να αγαπήσουν τα παιδιά το σχολείο
- Σχολικός Εκφοβισμός
- Κοινωνικοσυναισθηματική ικανότητα
- Κοινωνική ανάπτυξη και Κοινωνικοποίηση
- Μαθησιακές Δυσκολίες και Αυτοεκτίμηση
- Τί μας προσφέρει το παιχνίδι στο χιόνι
- Η ικανότητα της ενσυναίσθησης
- Δεν μιλάμε σε αγνώστους
- Διατηρώντας την υγεία της φωνής
- Χρήσιμες Οδηγίες Για Μαθητές Με ΔΕΠ-Υ
- Μη λεκτική επικοινωνία
- Πώς μαθαίνουν τα παιδιά
- Τα αναπτυξιακά στάδια
- Το πείραμα του ζαχαρωτού
- Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει δημοτικό;
- Αδερφικοί καβγάδες
- Αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη
- Καταιγισμός ερωτήσεων
- Εντατική Αλληλεπίδραση
- Οπτική Διάκριση
- Κακά Όνειρα
- Τα οφέλη των παραμυθιών
- Δίνοντας επιλογές
- Τονώνοντας την αυτοπεποίθηση των παιδιών
- Τελειομανή παιδιά
- Ευτυχισμένοι μαθητές
- Ώρα για ύπνο!
- Λεπτή Κινητικότητα
- Πανδημία COVID-19 και ο φόβος του θανάτου
- Θέλω κι εγώ Τάμπλετ
- Οι έννοιες του χρόνου
- Φανταστικοί φίλοι
- Όταν τα παιδιά έχουν τον έλεγχο
- Ταχύτητα Επεξεργασίας
- Τα ψέματα των παιδιών
- Ταξιδεύοντας με αυτοκίνητο
- Παιδικές Φιλίες
- Ανυπόμονο Παιδί
- Οπτική Μνήμη
- Μέθοδος Video modeling
- Θέλω να είμαι αρχηγός!
- Πώς θα μάθουν τα παιδιά να διαχειρίζονται τα χρήματά τους;
- Κοίτα μαμά!
- Μπορεί να το κάνει μόνο του;
- Μαμά μη φεύγεις!
- Μου αρέσει να εξερευνώ
- Τα “τεχνολογικά έξυπνα” παιδιά, χρησιμοποιούν “έξυπνα” το διαδίκτυο
- Η Θεωρία του Νου
- Γραφή: Είναι άραγε τόσο απλή όσο φαίνεται;
- Μα το υποσχέθηκες!
- Παγκόσμια ημέρα για το σύνδρομο Down
- Δεν θα τα μαζέψω!
- Εργαζόμενη μνήμη
- Γιατί έχω ΔΕΠ-Υ;
- Θα εκραγώ!
- Γιατί είσαι στεναχωρημένη μαμά;
- Θέλω αγκαλιά…
- «Είναι δικό μου!»
- Μήπως έχετε κι εσείς Αυτιστικές Συμπεριφορές;
- Πόσες φορές πρέπει να στο πω;
- Ντρέπομαι να…
- Σε παρακαλώ, μόνο άλλο ένα γλυκό!
- Παιδί & Ψυχική Υγεία: τί πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για την πρόληψη;
- Βαριέμαι…
- Πότε το παιδί μου χρειάζεται μαθησιακή αξιολόγηση;
- Διγλωσσία
- Γιατί το παιδί μου δαγκώνει τα άλλα παιδιά;
- «Αφήστε με ήσυχο να φορέσω ό,τι θέλω!»
- Για να μη γίνεται ο ύπνος…εφιάλτης
- Οι Γιοι και οι Κόρες της Λαχτάρας της Ζωής
- “Βρεγμένες” Νύχτες
- Δεν μοιραζόμαστε τα μικρόβια!
- Να παίξω λίγο με το κινητό σου;
- Πρόσεχε τις λέξεις σου!
- «Βία», μια λέξη που φοβόμαστε…
- Μου αρέσει να είναι τα πράγματα ιδιά. Αυτό με κάνει να νιώθω ασφάλεια…
- “Όχι! Όχι! Όχι!”
- Το πιο γλυκό ψωμί
- Πρώτες μέρες στο Σχολείο: ο Αποχωρισμός
- Η ζωή μας διδάσκει.
- Οι λέξεις έχουν δύναμη και πρέπει να τις διαλέγουμε με προσοχή.
- Τραυλισμός
- Ακούμε τα παιδιά μας;
- Το Θαύμα της Ανατροφοδότησης
- Το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα
- Ανθρώπινες Στιγμές
- Μένουμε Σπίτι: Kαι τί γίνεται με τις νέες μητέρες;
- Το άγχος και ο φόβος στην καραντίνα
- Συζητώντας για τον Κορωνοϊό με τα Παιδιά μας
- Οι συμβουλές του ψυχολόγου Kurt Lewin, επίκαιρες όσο ποτέ……
- Το παιχνίδι της μουτζούρας
- «Ο φόβος μοιάζει να υπάρχει, για να ξεπερνιέται»
- Εξωσχολικές δραστηριότητες: πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;
- Γνωριμία με τη Διαταραχή του Αυτισμού
- 20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης
- Παιδικά τικ: πότε πρέπει να ανησυχούν οι γονείς και τι μπορούν να κάνουν για να βοηθήσουν το παιδί;
- Πώς καταλήξαμε πάλι σε φωνές;
- Η κυρία με τα μπισκότα
- Μήπως τελικά τα πράγματα πάνε καλά;
- Οριοθέτηση της Συμπεριφοράς των Παιδιών
- Τελικά τα εμπόδια της ζωής μας κάνουν πιο δυνατούς
- 14 λόγοι που θα θέλατε το παιδί σας
- Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού
- Εκπαιδεύοντας τους γονείς
- Περιμένοντας τα Χριστούγεννα
- Το μεγαλείο της απλότητας
- Ο μικρός Πάντσο. Ιστορίες να σκεφτείς…
- Αδερφική ζήλια: Πόλεμος και Ειρήνη;
- Το παιδί με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ)
- Καθυστέρηση Λόγου
- Αυτισμός και τα εμβόλια
- Διαταραχή της Αισθητηριακής Επεξεργασίας
- Αν ένα παιδί
- Γιατί κάποιοι γεννιούνται αριστερόχειρες;
- Γράμμα στην κόρη μου
- Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας
- Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε
- Σχολείο Χωρίς ¨Τοίχους¨
- Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε
- Τί μηνύματα κρύβουν οι παιδικές ζωγραφιές
- Τι να προσέχουμε στα παιδικά παιχνίδια;
- Ο τρομερός εχθρός ΜΠΟΥΚΑΪ
- NEA
Νέα
- Όλοι μπορούν να εκπαιδευτούν στη χρήση τουαλέτας
- Καλό Πάσχα
- “Τα φλαφ της ευτυχίας” με τη συγγραφέα Μαρίνα Γιώτη.
- Μπορείς να έχεις την ζωή που θέλεις
- Το παραμύθι μας
- Καλό Πάσχα
- Η ομάδα μας μεγαλώνει, η ομάδα μας εξελίσσεται.
- Καλές Γιορτές
- Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Τραυλισμό
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
- Καλή Ανάσταση
- Διευκρινίσεις σχετικά με παρατάσεις προθεσμιών γνωματεύσεων και παραπεμπτικών παροχών Ε.Κ.Π.Υ.
- Έκτακτα μέτρα ΕΟΠΥΥ λόγω SARS-CoV-2
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
- ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
- Εργαστήριο για γονείς Μάρτιος 2020
- Εργαστήριο για γονείς Φεβρουάριος 2020
- Εργαστήριο για γονείς Ιανουάριος 2020
- Καλές Γιορτές
- 14ο Πανελλήνιο – 1ο Διεθνές Συνέδριο Λογοθεραπείας
- Εργαστήριο για γονείς
- My Little Stories
- Ερευνητές σε όλη την Ελλάδα αξιοποιούν το ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ
- Παρουσίαση Βιβλίου
- Σεμινάριο – Κατανόηση & Διαχείριση Προβληματικής Συμπεριφοράς
- ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019
- Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο
- Ειδική Αγωγή: Στο ΣτΕ κατά των voucher oι θεραπευτές
- Ευρωπαϊκή ημέρα λογοθεραπείας
- Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίηση για τον Τραυλισμό
- Ημέρα Ενημέρωσης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή
- Ανακοίνωση των Φορέων Ειδικής Αγωγής
- Αόριστη Παράταση Οφειλών ΕΟΠΥΥ
- Δελτίο Τύπου ΕΟΠΥΥ
- Ανοιχτή Επιστολή προς Γονείς
- Κοινό Δελτίο Τύπου
- Ενημερωτική εκδήλωση θεραπευτών Ειδ. Αγωγής Ημαθίας
- Δελτίο Τύπου 6 Φεβρουαρίου 2017
- ΙΣΤΟΡΙΚΟ
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μενού