Μα δεν έχω τελειώσει ακόμα…

Περίπου στην ηλικία 2-3 ετών, τα παιδιά βάζουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους πρώτες. Ζουν τη στιγμή και μπορεί να απολαμβάνουν μία δραστηριότητα ή ένα παιχνίδι τόσο πολύ, που πιθανόν να αναστατωθούν αν τους πείτε ότι πρέπει να το σταματήσουν και να δώσουν την προσοχή τους σε κάτι άλλο.

Καθώς το παιδί δεν σκέφτεται τίποτα άλλο παρά το παιχνίδι του, όταν του ζητάτε να το αφήσει, γιατί ίσως πρέπει να πάτε κάπου αλλού, π.χ. να πάρετε τον μεγαλύτερο αδερφό του από το σχολείο, μπορεί να σέρνει τα πόδια του και να γκρινιάζει. Είναι λογικό να αναστατωθείτε εκείνη τη στιγμή, επειδή εσείς βιάζεστε και θέλετε να είστε στην ώρα σας.

Όλοι οι ενήλικες έχουν συγκεκριμένα πράγματα να κάνουν μέσα σε μια εργάσιμη μέρα, τα παιδιά όμως, το μόνο που θέλουν να κάνουν είναι να παίζουν. Τη στιγμή που του ζητάτε να σταματήσει την δραστηριότητά του, απογοητεύεται. Η καλύτερη στιγμή για να το πείσετε να διακόψει αυτό που κάνει είναι στα πρώτα 10-15 λεπτά, καθώς, σε αυτή την ηλικία, συνήθως τόση ώρα μπορεί να συγκεντρωθεί ένα παιδί σε μία δραστηριότητα.

Η διακοπή του παιχνιδιού κάνει το παιδί να νιώθει ότι του χαλάμε την διασκέδαση, ενώ θέλει το ίδιο να ελέγχει τον χρόνο που αφιερώνει στο παιχνίδι του. Χρειάζεται αυτοέλεγχος και μεγάλη εγκεφαλική δύναμη για να καταφέρει ένα παιδί να σταματήσει αυτό που κάνει, επειδή απλά του το ζητάμε εμείς. Συνεπώς, είναι πού σημαντικό να μπορεί να διαχειρίζεται τις μεταβάσεις πριν ξεκινήσει το σχολείο. Μπορείτε να του μάθετε τρόπους που το προετοιμάζουν για την αλλαγή, όσο ακόμα είναι μικρό.

Σε μία στιγμή, λοιπόν, που το παιδί σας αρνείται να διακόψει το παιχνίδι του για να κάνει αυτό που του ζητάτε, αρχικά, μπορείτε να ονοματίσετε τα συναισθήματά του. Δείξτε του ότι καταλαβαίνετε γιατί δεν θέλει να σταματήσει και ότι στεναχωριέται, έτσι δεν θα νιώθει την ανάγκη να διαμαρτυρηθεί έντονα.

Έπειτα, δώστε του μια συγκεκριμένη επιβράβευση. Εντοπίστε αυτό που έκανε καλά όταν του ζητήσατε να ολοκληρώσει το παιχνίδι του και σηκώθηκε χωρίς διαμαρτυρία, επιβραβεύστε το για αυτό, έτσι ώστε να το κάνει και την επόμενη φορά.

Τέλος, δώστε του αρκετό χρόνο για να τελειώσει. Αν το διακόψετε την ώρα που φτάνει στο τέλος του παιχνιδιού του, δεν θα φέρει μεγάλη αντίρρηση. Ακόμη, μπορείτε να το προετοιμάζετε με σταθερές προειδοποιήσεις, π.χ. «Θα κάνεις ακόμα έναν πύργο και μετά θα φύγουμε.».

Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να τηρείτε συγκεκριμένη ρουτίνα γύρω από τα γεύματα, τον ύπνο και τις βόλτες με το παιδί, καθώς θα κάνει πιο εύκολες αυτές τις μεταβάσεις.

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Ελισάβετ Παναγιωτίδου

Λογοθεραπεύτρια

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

“Εκπαίδευση Τουαλέτας”