Μαγειρεύω με το παιδί μου!

Η μαγειρική είναι μια διαδικασία που αρέσει στα περισσότερα παιδιά. Από μικρή ηλικία ξεκινάνε να παίζουν με κατσαρόλες, κουτάλες, κ.ά.. Πέρα από το παιχνίδι όμως, το μαγείρεμα μαζί με έναν γονέα αποτελεί και μια δημιουργική ασχολία που μόνο οφέλη μπορεί να τους προσφέρει.

Πιο συγκεκριμένα, μαγειρεύοντας παρέα, περνάμε περισσότερο ποιοτικό και ουσιαστικό χρόνο μαζί τους. Μπορούμε να μιλήσουμε για διάφορα θέματα, να πούμε τα νέα μας, να εκφράσουμε επιθυμίες ή φόβους μας, ακόμα και να ανταλλάξουμε μυστικά, κ.ά., γνωρίζοντας, έτσι, καλύτερα ο ένας τον άλλον.

Ακόμη, η μαγειρική καλλιεργεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα ενός παιδιού. Προσθέτοντας ή αφαιρώντας υλικά από συνταγές, δημιουργούμε νέες, δικές μας. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά τρελαίνονται να πειραματίζονται!

Μέσω της μαγειρικής, ένα παιδί μαθαίνει να παίρνει πρωτοβουλίες. Δίνοντάς του αρμοδιότητες, αφού εξηγήσουμε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα αιχμηρά αντικείμενα, δείχνουμε ότι του έχουμε εμπιστοσύνη. Έτσι, το παιδί θα αρχίσει να νιώθει πιο σίγουρο για τον εαυτό του. Ακόμη και να μην καταφέρει να κάνει κάτι, θα μάθει από τα λάθη του και την επόμενη φορά θα τα πάει καλύτερα! Στόχος είναι να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή του.

Επιπλέον, αν ένα παιδί συμμετέχει στην προετοιμασία του φαγητού, το απολαμβάνει περισσότερο όταν το τρώει, γιατί γνωρίζει ότι συμμετείχε και το ίδιο. Είναι, κατά κάποιο τρόπο, ένα δικό του δημιούργημα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι, μαθαίνοντας να μαγειρεύουν, γίνονται πιο ανεξάρτητα μεγαλώνοντας!

Η μαγειρική σαν διαδικασία, αναπτύσσει, ταυτόχρονα, πολλές και διαφορετικές δεξιότητες. Τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, μαθαίνουν να ακολουθούν οδηγίες και να συνεργάζονται, ενισχύουν ικανότητες, όπως αυτή της συγκέντρωσης, εξασκούνται στην ανάγνωση διαβάζοντας συνταγές και στα μαθηματικά με το μέτρημα υλικών, κ.ά.

Τέλος, μέσα από την διαδικασία της μαγειρικής μαθαίνουν να τρώνε υγιεινά. Όσο νωρίτερα μάθει κάποιος την αξία της υγιεινής διατροφής, τόσο περισσότερο θα την εκτιμήσει και θα την ακολουθήσει.

Τι μπορεί να κάνει, όμως, ένα παιδί στην κουζίνα;

1-3 ετών: Μπορούν να βοηθήσουν να μετρήσουμε τα στέρεα υλικά, να τα ρίξουν σε σκεύη, να ανακατέψουν, να πλύνουν φρούτα και λαχανικά, να ζυμώσουν τη ζύμη, να αλείψουν ταψιά με λάδι, κ.ά..

4-6 ετών: Μπορούν να κόψουν σε φέτες μαλακά φρούτα και λαχανικά με ένα μικρό μαχαίρι (π.χ. μπανάνες, φράουλες, ντομάτες, κολοκυθάκια, κ.λπ.), να ρίξουν υγρά υλικά σε σκεύη, να αφαιρέσουν τους σπόρους από ντομάτες ή πιπεριές, να ξεπλένουν και να στραγγίζουν, να πλάσουν και να δώσουν σχήμα σε μπισκότα ή μπιφτέκια, κ.ά..

7-10 ετών: Μπορούν να αρχίσουν να ελέγχουν το φαγητό που ψήνεται (με πολλή προσοχή και επίβλεψη από εμάς), να κόβουν πιο σκληρά τρόφιμα, να διαβάζουν και να μας καθοδηγούν σε συνταγές, να κόβουν το ψωμί σε φέτες και να μαζεύουν τα υπολείμματα, κ.ά..

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Ελισάβετ Παναγιωτίδου

Λογοθεραπεύτρια

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”