Πως να αγαπήσουν τα παιδιά το σχολείο

Είναι γνωστό πως αρκετοί μαθητές δείχνουν απροθυμία να ασχοληθούν με εργασίες ή δραστηριότητες που απαιτούν μεγάλη προσπάθεια εκ μέρους τους. Αυτό, πολλές φορές, συμβαίνει, καθώς ένας μαθητής μπορεί να έχει γευτεί επανειλημμένα μικρές και μεγάλες αποτυχίες από μικρότερη ηλικία, πριν ακόμα έρθει στο σχολείο. Έχοντας, λοιπόν, υπόψιν τις μαθησιακές αδυναμίες που μπορεί να εντοπίζονται σε κάποιον μαθητή και τη δυναμική σχέση μεταξύ μάθησης και ενδιαφέροντος για μάθηση, είναι εύκολο να συμπεράνουμε πως οι αποτυχίες του παιδιού έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο ενδιαφέρον του για τη μάθηση.

Ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να παρακινήσει το ενδιαφέρον του μαθητή, θα πρέπει να σχεδιάσει δραστηριότητες που να έχουν νόημα και σημασία για τον ίδιο τον μαθητή. Ορισμένες από τις στρατηγικές που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει είναι οι ακόλουθες:

  1. Χρήση των καθημερινών εμπειριών του παιδιού. Η διδασκαλία μίας καινούργιας έννοιας είναι καλό να σχετίζεται με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή των μαθητών. Με τον τρόπο αυτό, θα βοηθήσει το παιδί να καταλάβει τη σχέση αυτού που διδάσκεται με την χρησιμότητά του στην καθημερινή ζωή.
  2. Πρακτική εφαρμογή των εννοιών στην καθημερινή ζωή. Λαμβάνοντας υπόψιν πιθανές αδυναμίες στην μνήμη ορισμένων μαθητών, το να εφαρμόσει σε πράξη αυτό που έμαθε στο σχολείο, θα τον βοηθήσει να το θυμάται καλύτερα μετέπειτα.
  3. Αύξηση του ενδιαφέροντος για το περιεχόμενο του μαθήματος με τη χρήση ιστοριών. Οι ιστορίες παρακινούν το ενδιαφέρον όλων των παιδιών, καθώς οι εικόνες τραβάνε την προσοχή τους. Ακόμη, πολλές ιστορίες προκαλούν γέλιο και βοηθούν το παιδί να συγκρατήσει ευκολότερα στη μνήμη του αυτά που διδάσκεται.
  4. Συσχετισμός νέων εννοιών και δραστηριοτήτων με άλλα μαθήματα, ώστε να μπορέσει ο μαθητής να δει τις ομοιότητες της νέας μάθησης και εκείνης που του είναι ήδη γνωστή. Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να δει την εφαρμογή των γεωμετρικών σχημάτων στο χώρο της διακόσμησης και της τέχνης.
  5. Εκδρομές και projects. Οι εκδρομές, όταν σχεδιάζονται προσεκτικά, βοηθούν το παιδί να καταλάβει πώς εφαρμόζονται αυτά που μαθαίνει στην καθημερινή ζωή.
  6. Χρήση τεχνολογικών μέσων.  Βοηθάνε τον μαθητή να συγκεντρώσει καλύτερα την προσοχή του στο ερέθισμα και να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον του για μάθηση.

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Αναστασιάδου Δημητρά

Εργοθεραπεύτρια S.I.

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”