Classic Blog with Right Sidebar

We are hiring!

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών – Τούφας Κωνσταντίνος Αναζητούμε Λογοθεραπευτή/τρια και Ψυχολόγο για να ενταχθούν στην ομάδα μας σε ένα φιλικό και συνεργατικό περιβάλλον εργασίας. Περιγραφή Θέσης Απαιτούμενα Προσόντα Για τη θέση του Λογοθεραπευτή: Για τη θέση του Εργοθεραπευτή: Για τη θέση του Ψυχολόγου: Προσφέρουμε: Τοποθεσία Εργασίας Νάουσα Ημαθίας Τρόπος Επικοινωνίας Στείλτε το βιογραφικό σας στο email: info@toyfas.gr ή καλέστε μας στο 2332026526 για περισσότερες πληροφορίες. Η ομάδα μας σας περιμένει! …
Διαβάστε Περισσότερα

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΦΑΥ

Ενημερωθείτε σήμερα! Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της. Συμπληρώστε το ιστορικό. Κλείστε ραντεβού …
Διαβάστε Περισσότερα

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΜΕΣΩ ΦΑΥ

Ενημερωθείτε σήμερα! Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της. Συμπληρώστε το ιστορικό. Κλείστε ραντεβού …
Διαβάστε Περισσότερα

Οι φιλικές σχέσεις των παιδιών με αυτισμό

Η φιλία είναι μια από τις πιο σημαντικές σχέσεις στη ζωή κάθε παιδιού. Για τα παιδιά με αυτισμό, όμως, οι φιλίες μπορεί να είναι πιο δύσκολες, αλλά και πιο πολύτιμες. Η διαφορετική αντίληψη, η ανάγκη για ρουτίνα, οι δυσκολίες στην επικοινωνία και στην προσαρμογή στα κοινωνικά πλαίσια, μπορεί να κάνουν τις κοινωνικές επαφές πιο απαιτητικές. Οι φίλοι που κατανοούν και αποδέχονται αυτές τις ιδιαιτερότητες μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Ωστόσο, η επιρροή τους στην κοινωνική ζωή των παιδιών με αυτισμό είναι μεγάλη και μπορεί να έχει θετικά, αλλά και μη …
Διαβάστε Περισσότερα

Παίζοντας στην Θάλασσα: Πως η Εργοθεραπεία στην Παραλία Ενισχύει την Παιδική Ανάπτυξη

Η εργοθεραπεία στην παραλία αξιοποιεί τα μοναδικά ερεθίσματα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, για την ενίσχυση δεξιοτήτων σε παιδιά με αναπτυξιακές ή αισθητηριακές δυσκολίες. Το φυσικό περιβάλλον της παραλίας προσφέρει πολυαισθητηριακές εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν την αισθητηριακή ολοκλήρωση, τη λεπτή και αδρή κινητικότητα, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την αυτοπεποίθηση. Ενδεικτικές δραστηριότητες στην παραλία: Η παραλία, ως φυσικό περιβάλλον, προσφέρει ένα ασφαλές και ελκυστικό πλαίσιο για την ενίσχυση δεξιοτήτων που συχνά δυσκολεύουν τα παιδιά σε κλειστούς χώρους. Οι δραστηριότητες μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού, …
Διαβάστε Περισσότερα

Ανάπτυξη προσληπτικού λεξιλογίου

Η καλλιέργεια του προσληπτικού λεξιλογίου στα παιδιά αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη γλωσσική τους ανάπτυξη. Πρόκειται για την ικανότητα κατανόησης λέξεων και εννοιών που συναντούν στην καθημερινότητά τους, κυρίως μέσω της ακρόασης και της ανάγνωσης. Η δεξιότητα αυτή μπορεί να ενισχυθεί μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και κατάλληλες στρατηγικές. Τι είναι όμως το προσληπτικό λεξιλόγιο; Το προσληπτικό λεξιλόγιο περιλαμβάνει όλες τις λέξεις που κατανοεί και αποθηκεύει ο εγκέφαλος μέσα από εμπειρίες, χωρίς απαραίτητα να τις χρησιμοποιεί ενεργά στην ομιλία. Είναι οι λέξεις που “δέχεται” το παιδί, ακόμη κι αν δεν τις …
Διαβάστε Περισσότερα

Οι συναισθηματικές προκλήσεις του καλοκαιριού στα παιδιά

Η έναρξη του καλοκαιριού σηματοδοτεί και το τέλος του σχολείου. Για τα παιδιά, αυτό μεταφράζεται σε περισσότερη ελευθερία, παιχνίδι και ξεγνοιασιά, όμως η μετάβαση από την ρουτίνα του σχολείου σε μια πιο χαλαρή καθημερινότητα, δεν είναι πάντα τόσο απλή όσο φαίνεται. Η σταθερή ρουτίνα που υπάρχει κατά την διάρκεια ενός σχολικού έτους, δεν παρέχει μόνο οργάνωση στα παιδιά, αλλά και ψυχολογική ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει, διότι βρίσκονται σε ένα πρόγραμμα, το οποίο τους επιτρέπει να γνωρίζουν τι να περιμένουν, πότε και γιατί. Αυτή η προβλεψιμότητα βοηθά στη ρύθμιση του άγχους, των …
Διαβάστε Περισσότερα

Πληροφορώντας σωστά τον συνομιλητή

Τα παιδιά, όταν προσπαθούν να πληροφορήσουν κάποιον για κάτι, συχνά κάνουν ορισμένα λάθη, επειδή βρίσκονται ακόμα σε διαδικασία μάθησης. Δεν έχουν αναπτύξει πλήρως τη λογική σκέψη, δυσκολεύονται να οργανώσουν σωστά τα γεγονότα και να τα παρουσιάσουν με σειρά. Επιπλέον, επηρεάζονται έντονα από τα συναισθήματά τους – όπως ο φόβος, το άγχος ή ο θυμός – τα οποία μπορεί να αλλοιώσουν τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν την πληροφορία. Τέλος, δεν έχουν ακόμη καλή αίσθηση του τι είναι σημαντικό ή όχι σε μια περιγραφή, με αποτέλεσμα να παραλείπουν βασικά στοιχεία ή …
Διαβάστε Περισσότερα

Γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται στην έκφραση των συναισθημάτων;

Η έκφραση των συναισθημάτων για τα παιδιά είναι μια διαδικασία που εξελίσσεται με τον χρόνο και μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη στην αρχή. Ένα από τα κυριότερα αίτια αυτής της δυσκολίας, είναι η έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων. Τα μικρότερα παιδιά, αν και βιώνουν έντονα συναισθήματα, δεν έχουν πάντα τις λέξεις ή τις φράσεις για να τα περιγράψουν. Έτσι, συχνά εκφράζονται με τρόπο που μπορεί να είναι δυσνόητος για τους γύρω τους, όπως με σιωπή, εκρήξεις ή υπερβολική κίνηση. Επιπλέον, η συναισθηματική ρύθμιση στα παιδιάδεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη. Οι περιοχές του εγκεφάλου …
Διαβάστε Περισσότερα

Πώς η εργοθεραπεία στηρίζει την ανάπτυξη της αμφίπλευρης συντονισμένης κίνησης.

Η αμφίπλευρη συντονισμένη κίνηση, δηλαδή η ικανότητα χρήσης και των δυο πλευρών του σώματος με συντονισμένο τρόπο, αποτελεί θεμέλιο για πολλές καθημερινές δραστηριότητες, από το ντύσιμο και τη γραφή, μέχρι την ποδηλασία και το παιχνίδι. Η εργοθεραπεία, ως επιστήμη που επικεντρώνεται στη λειτουργικότητα και την ανεξαρτησία του ατόμου, παίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση αυτής της ικανότητας, ιδιαίτερα στα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στον κινητικό συντονισμό. Τι είναι η αμφίπλευρη συντονισμένη κίνηση; Η αμφίπλευρη συντονισμένη κίνηση, αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί τα δύο άκρα του σώματός του με συγχρονισμένο …
Διαβάστε Περισσότερα

Ματαίωση παιδιού και πώς μπορούμε να την διαχειριστούμε

Ματαίωση είναι ο θυμός και η απογοήτευση που νιώθει ένα παιδί όταν δεν μπορεί να πραγματοποιήσει κάτι που επιθυμεί. Για παράδειγμα, μπορεί να προκύψει όταν χάνει σε ένα παιχνίδι, όταν του λέμε «όχι» σε κάτι που θέλει, όταν δυσκολεύεται να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα ή όταν δεν έχει την επιθυμητή σχολική επίδοση. Όλα αυτά, συχνά, συνοδεύεται από έντονες συναισθηματικές και συμπεριφορικές αντιδράσεις, όπως ξεσπάσματα, φωνές, κλάματα, τάσεις παραίτησης ή ακόμη και χαμηλή αυτοπεποίθηση. Πολλές φορές, ως γονείς υποχωρούμε, επιτρέποντάς του να κάνει αυτό που θέλει ή σπεύδουμε να το προστατεύσουμε από …
Διαβάστε Περισσότερα

Ιδέες για προετοιμασία και βελτίωση της μελέτης παιδιών με ΔΕΠ-Υ

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, είναι γνωστό πως επηρεάζονται σημαντικά στον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται, συγκεντρώνονται και ολοκληρώνουν τις σχολικές τους υποχρεώσεις. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να τα υποστηρίζουμε κατά τη μελέτη, όχι μόνο γιατί βελτιώνεται η ακαδημαϊκή τους πορεία, αλλά και γιατί ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους. Οι γονείς είναι αυτοί που έρχονται συχνότερα αντιμέτωποι με τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την μελέτη των παιδιών στο σπίτι.  Έτσι, ακολουθούν ορισμένες γενικές τεχνικές που μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, τόσο για την προετοιμασία, όσο και για τη βελτίωσή της: Ιδέες …
Διαβάστε Περισσότερα
Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο