Το άγχος και ο φόβος στην καραντίνα

Βρισκόμενοι σε καραντίνα και κοινωνική απομόνωση με στόχο την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ίσως αισθάνεστε μοναξιά, άγχος, ακόμη και κατάθλιψη. Ο συνδυασμός της απομόνωσης και της αποδιοργάνωσης του καθημερινού προγράμματος, αυξάνουν αυτά τα αισθήματα.

Υπάρχουν τρόποι να διαχειριστείτε την κατάσταση. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι είναι μια στρεσογόνος περίοδος, που πιθανότατα φέρνει πολλά συναισθήματα, όπως είναι ο φόβος και το άγχος. Όμως, δημιουργώντας μικρές θετικές στιγμές, θα καταφέρετε να διαχειριστείτε καλύτερα το στρες που προκαλεί ο εγκλεισμός στο σπίτι.

  • Εάν πρέπει να εργάζεστε στο σπίτι, προσπαθήστε να καταπολεμήσετε το συναίσθημα της μοναξιάς, χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα της τηλεδιάσκεψης, που σας επιτρέπει να επικοινωνείτε πρόσωπο με πρόσωπο με τους συνεργάτες σας.
  • Εάν βρίσκεστε στο σπίτι με ταπαιδιά σας, δείτε το σαν ευκαιρία να επικοινωνήσετε μαζί τους, παίζοντας, διαβάζοντας βιβλία ή βλέποντας όλοι μαζί ταινίες.
  • Χρησιμοποιείστε τα κοινωνικά δίκτυαγια να διατηρείτε επαφήμεφίλους και γείτονες, ειδικά αν γνωρίζετε κάποιους που ζουν μόνοι, κάτι που θα δημιουργήσει αίσθημα αλληλεγγύης.
  • Η έκθεση στο φως του ήλιου, ειδικά το πρωί, είναι κάτι που επίσης βοηθά.Τα σήματα του ήλιου φτάνουν στις περιοχές του εγκεφάλου που ρυθμίζουν τη διάθεση.
  • Κάντε γυμναστική στο σπίτι.

Τη δύσκολη αυτή περίοδο, είναι σημαντικό ο καθένας μας να αξιοποιήσει τη δύναμη που κρύβει μέσα του. Ο καλύτερος τρόπος για να εκτιμήσουμε τη ζωή, ακόμη και σε αυτήν την κατάσταση, είναι να έχουμε επίγνωση ότι οι εμπειρίες αυτές είναι προορισμένες να χαθούν ή/και να επιλέξουμε, ποια κομμάτια τους θα κρατήσουμε και για ποιο λόγο.

About Author

Ελισάβετ Παναγιωτίδου

Λογοθεραπεύτρια